Friday, December 25, 2009

Mimpi Malam Krismas!

Salam.

Hye! Apa kowang buat cuti Krismas hari ni? Best kan tiap2 minggu, kije suma 4 hari jer, then Jumaat jer Public Holiday sampai la awal tahun depan 2010 (aiyo, so fast ka this year...). Seperti yang di plan, cuti hari ni memang ku nak cover tido jer (semalam ingat nak tengok wayang ngan Yie pon kensel, coz dua2 dah tertido depan tv, hu3x...).

Pagi tadi, tengah dok golek2 berangan, sekitar 7.30 pagi, tetiba ada sms masuk. " Nak breakfast?" Ku jawab, "Nak! Nak!". Saper lagi kalo bukan Ayah Pi ku itew! Memang ari tu ada cakap pon, kalo bila2 kitaorang free, nak lepak breakfast makan nasi dagang. Itu faveret breakfast dia ku kira, he3x...Macam biasa, kitaorang lepak kat Setiawangsa, nasi dagang ikan aya n teh o (seperti selalu) dari kol 8.15 pagi smpai 9.45 pagi. (Baru ku tau Ayah Pi pon ada beli majalah URTV, hik3x...).

Ok, itu citer breakfast. Dalam 9.35 pagi, tetiba ku dapat sms dari Natrah, " Beb, aku mimpi ko jumpa somebody n bakal kahwin..." Muahahaha...mau aku tak teruja excited citer sms tu ngan Ayah Pi tadi, dok tersengih2 baca sms tu! Pagi tadi Natrah still kat Melaka bercuti ngan family dia. Ku tanya, "Beb, dalam mimpi tu ada mentioned tak nama somebody tu?" (Harusla ku tanya sebab takyah la aku susah2 skandal ngan sapa2, ngeee...)

Blom sempat Nat replied, lagi satu sms masuk jam 9.38 pagi, dari Laney, kawan sekolah rendah aku kat Ipoh. " Mek, aku mimpi ngko ada 2 anak perempuan. Aku terserempak dengan ngko dan husband n maid kat shopping mall. Anak sorang cam 3 tahun lebih dan sorang lagi baby. Laki ngko kurus2 tinggi, hu3x...Muka anak macam muka bapak dia, tak putih cam ngko, gelap sikit, hu3x...." Aiyo! Apakah???? Camner 2 orang kawan fomfuan aku ni bley mimpi serentak mende yang hampir sama pasal aku nih aaaaaaaaaa...Sorang kat Ipoh, sorang lagi kat Melaka. Saper plak yang kurus2 tinggi, gelap siket tuh, jeng...jeng...jeng...

Jam 9.43 pagi, Nat replied," Serius aku tak dapat tangkap nama orang tu, sebab ko datang kat aku n bagitau nama. Tapi bila bangun tido, aku dah tak ingat nama tu. Siap dalam mimpi tu, ada orang cakap ngan aku, dah sampai masa untuk Mirza kawen...Ini petanda baik, beb..." Muahahaha...kelakor plak ku rasa, aku nak tau betul saper yang jadik 'suara ghaib' dalam mimpi Nat tuh, hu3x...Terus ku replied kat dia citer pasal mimpi Laney tu jugak. " Maksudnya ini memang petanda jodoh ko dah hampir ni:), she replied. Aiyo! Scary nih! Kalo pon aku ada wat solat sunat, doa mintak petunjuk ker, asal aku tak mimpi ek? Asal 2 orang kawan aku ni plak yang mimpi, haish! Musykil nih...

Hmmm...mimpi hanyalah mimpi, maybe derang tido tak basuh kaki n sebelum tido ada sikit teringat kat aku ker kan? Kebetulan plak 2 orang serentak mimpi pasal aku. Macam mimpi Laney tu, ku agak, dia maybe di pengaruhi statement dia sendiri sebelum ni masa kat Pulau Pangkor last week. Banyak kali dia cakap, aku nampak motherly bila melayan anak2 perempuan member kitaorang seramai 5 orang tuh (ku rasa macam tak pon, he3x...). So, maybe ada pengaruh kat situ. Dan lagi, rasanya ku ada citer pasal sorang mamat 'kekasih gelapku' itew, ha3x...Tapi mamat tu takdela tinggi mana pown. Mimpi Nat, hmmm...tak sure plak. Maybe dia windu kat aku, ha3x...Sebab kitaorang communicate almost everyday.

Nota Kaki: Eeeeeeee...gumuknya aku dalam gambo ni! Cik Mek ngan anak2 kawan; Nabila (atas dukung aku, 3 tahun, sangat manja ngan aku, gomol2 segala, ha3x...I like!), Kak Long Nabila-Jiqah (tshirt kuning) n Kak Ngah-Incha (tshirt itam putih).

3 comments:

  1. Eeeww..mek bakal jupo jodoh kat tempat kijo baru kot?Hehheheh..
    Apsal ko makin nampak 'berisi' senang ati ek?

    ReplyDelete
  2. Btol...ku makin berisi...pandangan matamu tak silap sama sekali, isk3x...Susah ati pown makan juga, ha3x...

    ReplyDelete
  3. breakfast x ajak aku...hampeh..dh la makan nasi dagang..

    ReplyDelete