Monday, December 21, 2009

Cak!!!

Salam...

Hai! Rasa macam lama tak merepek kat sini...sibuk ler, apatah lagi last week, 14 December 2009, ku baru start kije baru kat Shah Alam. Pagi2 lagi, sebelum Subuh aku dah bangun. Hari pertama, ku sampai ofis pukul 7.15 pagi, siap tido dalam keta kat parking lagi, baek punya. Mau tak ngantuk, kol 6.30 pagi dah kuar umah. Agaknya sebab tak biasa mandi awal pagi, perutku kembung seminggu, ha3x...macam budak kecik sangat!

So far, opis baru ku ok. Jauh lagi sistematik in terms of documentations dan work flow. Company policy kalu, baca jer Employee Handbook and CA, tak kalut2 nak carik memo2 lama yang filing berkurun2, ha3x...Bawah aku ada sorang Exec n sorang HR Assistant, 2 asset yang sangat bernilai bagi aku. HOD pon ok so far (biasak la bos...), few things dia ada coach aku. Orangnya kecik molek, tak banyak cakap tapi ada perkara yang ku kagum dengan dia, so aku telah menstresskan diri sendiri supaya satu hari nanti, aku bley jadik cam dia, hu3x...Hasilnya, hari pertama aku telah sakit kepala dan hampir muntah dalam kereta (plus gediks nak lalu Federal hiway, jam gilo smpai mabuk...), sampai jer umah, ku tertido trus...

As expected, kije line manufacturing memang banyak giler, tapi good exposure untuk aku. Aku responsible untuk Recruitment, Training dan Industrial Relations (agak2 leh biol tak pas ni, hik3x...) Selain dari kije2 ni, ku jugak bakal sibuk ngan event2 company yang mana HR memang automatik jadik committee. Hari ke3, aku dah di appointed untuk jadik committee Protocol untuk Appreciation Dinner Long Service Award, Best Employee Award n Zero MC Award, sekaligus jadik back up pengacara majlis. Tarikhnya? Uwaaaaaa...31 December ni, isk3x...countdown di Shah Alam la nampaknya...Next year bakal sibuk dengan 6th Collective Agreement antara company ngan Kesatuan Sekerja, perkara baru yang ku akan blaja, so 9 January ni ada training camner nak handle.

Hari ni Anlene bukak booth kat kilang aku nih, so ada pemeriksaan tulang percuma untuk sumer staff. So far, tulang aku ok, tapi tu lah, umur dah 30-an ni, kena jaga sikit sebab tulang semakin mereput (nyesal plak tak beli Anlene perisa coklat tadi...). Air teh o faveret aku kena limit 2 cawan jer sehari. Itu tulang, makan aku tak jaga plak, dah la kolestrol tinggi, hik3x...Apa2 hal, kije kat sini ku kena physically and mentally ok, penat n tough wooo...Jus Tok Guru plak ker?

Nota Kaki: Permudahkanlah segala urusan saya...yang penting 'waja' kan hati saya, amin...ku redah jua, macam biasa...

No comments:

Post a Comment