Thursday, November 5, 2009

Mak Mertua Tak Jadi.

Salam...

Gambo kat atas ni dah lama actually, 24 Oktober 2009. Aku ngan Ita Raziah pi bejalan makan2 ke umah budah batch kitaorang masa study kat UIA, Norhafizah Abdullah @ Fizah Sentri, hu3x...Agak2 bingai gak kitaorang padahal senang gilo nak carik umah dia kat Seksyen 8, Bangi tu. Tersesat sampai ke Desa Surada. Camner Fizah tu leh dapat nama 'Sentri' tu ek? Puncanya sebab taim kitaorang camping kat Bukit Cerakah untuk Projek Mentoring Gemilang UIA-BP Amoco Malaysia. Masa tu dah lewat malam, kitaorang yang committee tengah lepak2 borak together2 ngan brothers, Fizah ni sibuk bergayut ngan boipren dia berjam2 sambil berjalan2 keliling tapak perkhemahan tanpa duduk, ok? Tahan siot dia bergayut ngan handset berjam2 tiap2 malam, huh! Harus la kitaorang ejek dia jaga 'sentri' kan?

Hmm...yang kat tengah tu, mak Fizah di datangkan khas dari Kampung Gong Pasir, Dungun, Terengganu, merangkap mak mertua tak jadiku, hu3x...Masa zaman study dulu, actually ku selalu pangge Fizah ni 'adik ipar' sebab dia ada abang yang bujang, gediks skal! Tapi ku setakat gurau2 cam tu arrr...tak pernah jumpa pon abang dia. Then, lepas abis study, kije segala, aku pon dah hampir lupa pasal panggilan 'adik ipar' tu sehinggala si Fizah ni ingatkan ku balik masa tu. Tergelak besar campur menggelabah aku jap bila Fizah ngan selambanya cerita kat mak dia. Malu! Malu! Mak dia sangat best dan abang dia still available, ok? Selain abang, dia jugak nak mengenenkan aku ngan adik ipar dia, sengal! Sebaya? Yup, I like it! Tengah wat master kat UTM. Orang Kuala Krai? Huh, Kelantan ker? Hok aloh, ambo raso berat jer siket, wawawawa...Tak kesah la, ku tahu dia pon takde ar serius sangat kot, aku lagi la tak amik port, malas nak fikir. Tapi mak Fizah memang beh, sangat ramah, terkial2 ku nak fahamkan loghat Teganung dia, aku siap leh bergurau melawak, dia layan jer. First taim ku rasa kuih tradisional Terengganu, kuih Qasidah. Sungguh pelik rasanya...tapi berjaya di habiskan, so leh ar kawen ngan orang Teganung pas ni, ha3x...Selain itew, habis ku melantak sakan nasi minyak dan ayam masak merah faveretku, soto, nasi himpit kuah kacang, lemang, rendang, serunding, laksa Penang, biskut raya juga! Settle makan2, borak2, sempat singgah Kompleks PKNS, huh, terlajak habis RM 100 beli 2 pasang tudung, uwaaaaaaa...(padahal taim tu gaji tak masuk pon lagi...).

Nota Kaki: Ku ada taik lalat kat salah satu anggota tubuh, orang kata tu tanda mak mertua sayang aku, ye ker? Abis laki aku tak sayang aku arrrr, ces!

No comments:

Post a Comment