Friday, November 13, 2009

Cemburu Seorang Perempuan...

Salam...

Ku baru abis tengok drama Nur Kasih untuk episod malam ni. Untuk makluman kowang, aku ni kalo tengok drama ker, teater ker, wayang ker, at the same taim otak ku suka jer menerawang fikir macam2, cuba relatekan ngan actual situation, kalau aku berada kat watak tu contohnya. So, malam ni aku 'usha' watak Aliya, lakonan Ayu Raudhah.

Sebagai penonton, aku ada siket rasa menyampah ngan watak Aliya. Sebab sebagai isteri, cepat benar dia terpengaruh dengan cerita2 pihak luar terutamanya Sarah yang cuba nak 'cucuk jarum', nak porak perandakan hubungan Aliya dengan Aidil. Akibat di sogokkan macam2 cerita, (dah la baru kawen dan dalam proses menyesuaikan diri, cara hidup orang kaya dan orang kampung, kisah lama Aidil yang pernah cintakan Nur Amina, etc), emosi nya macam terlebey sudah...Cemburu tu menguasai diri, maka susahla nak mempercayai suami sendiri kan...(padahal Aidil tu dah cukup baik...).

Tapi kalo aku kat tempat Aliya, aku rasa maybe aku pon berperangai cam dia. Yer lah, kenal tak lama mana, kawen, so dalam proses nak mengenali pasangan tu, sure macam2 hal kena tempuh. Sebagai wanita biasa, walaupun mempunyai latar belakang pendidikan agama yang baik, rasa cemburu seorang perempuan tetap tak boleh lari. Macam Aliya, cemburunya tidak berasas, percayakan cakap orang ketiga, percaya pada apa yang di tengok dengan mata sendiri atau apa yang di dengar melalui telinga sendiri, etc, so of course apa yang Aidil cuba nak explain susah nak di terima. Tindakannya menuduh suami nampak terburu2...He3x...macam tu lah orang pompuan kan?

Memang patut cemburu kadang kala, kalu tak cemburu, nanti suami kata tak sayang dia pulak, tak amik berat segala, selamba sangat pon tak leh gak, nanti pompuan lain cucuk jarum, kalau cemburu lebih2, argghhhh...lemas laaaaaa....

Nota Kaki: Aku pon boleh tahan jelez actually, sebab aku kan manja, ngeeee...merajuk lagi la kuat....

No comments:

Post a Comment