Saturday, October 17, 2009

Melawan Kesepian.

Salam...

Hari ni Sabtu, 17 Oktober 2009. Kalau tak, plan weekend ni menghabiskan masa nak beraya di Kuantan. Ex-roommate aku kat UIA, si Saadiah Abdul Razak @ Dee ajak datang umah dia kat Taman Guru, ada besday party 2 anak dara dia, Najla Umairah (4 tahun) & Qaseh Qasrina (1 tahun). Personally sms aku, mintak tolong mana patut, antaranya soh handle telematch untuk budak2 sebab dia jemput 70 keluarga untuk majlis ni, huh! Family mertua dia dari Batu Pahat pon datang. Macam2 makanan la dia order, kuih muih kat Mok Na Tanjung Lumpur, ada barbeque segala, macam meriah jer kan?

Tapi semalam aku terpaksa la mengkenselkan diri sebab kaki ngan tangan aku sakit siot sebab ngangkut kotak2 yang beratnya bukan siket kat opis. Ni sumer gara2 nak pindah opis baru. Dah la opis ku takde lif, berdarah pusat la turun naik tangga dari tingkat 3 ker stor bawah tuh, nyaris tak semput jer. Kesian La dah excited bila tau aku nak turun Kuantan and nak tumpang umah dia. Sorry la, ek. May be next taim sebab kawan2 aku macam ada plan nak gi bercuti ke Kuantan 21 November depan dan macam aku jer drebar rasmi derang, he3x.

Hmm...aktiviti hari ni bermula seawal jam 10 pagi, breakfast bersama rakan2 selepak-Shahril, Che Pi, Pok Li dan Kak Mimi @ Leha Kelfood, Taman Melati. Selain melepak malam2 layan teh tarik kat mamak, ku cukup suka kalau dapat breakfast taim weekend ngan kawan2. Tapi kitaorang lepak kejap jer, dalam sejam lebih siket. Pastu, aku ingat nak gi bayar bil Maxis kat Ampang, isk, lupa la plak ari ni cuti Deepavali. Alang2 dah kuar, gi hantar cuci Baby aku tuh, dah lama dia tak mandi.

Balik umah dalam 1 tengahari, golek2 sampai tertido depan tv. Terjaga dalam 2.45 petang, sambung berangan sampai 3.30 petang, pastu bangun solat Zohor, then dalam 3.45 petang, bermula aktiviti ku kalau tak tau nak watper kat umah, iaitu mengemas rumah. Takdela kemas beria2 setakat nak keluar peluh 2 jam lebih siket jer kan:-

a) Menyapu dan mengemas bilik tidur sendiri yang tak baper cantik tuh
b) Menyapu dan mengemas ruang tamu, rak buku sikit, bentang karpet yang baru amik kat dobi, hmmm...lembut dan wangi pulak baunya, he3x...
c) Mengelap habuk2 kat meja komputer dan PC terbabit dengan menggunakan air mutlak dan Good Morning towel. Terima kasih juga pada Easy Off Bang kerana memudahkan kerja2 saya!
d) Mengelap peti ais (mudah sebab dalam peti ais aku memang takde stok makanan, ha3x..)
e) Mengelap dapur gas dan dinding yang terpercik segala minyak ntah apa2, cuci sinki, lap kabinet dapur (macam la rajin masak kan?)
f) Memberus bilik air (taim ni ku rasa diriku seperti Oshin yang rajin, hik3x...)

Sambil2 wat kerja, harusla di temani2 beberapa artis jemputan seperti Michael Jackson, Ahmad Jais dan Rafeah Buang, Alyah, Kerispatih, Anuar Zain, Lady Gaga, etc. Sambil mengelap2 tu, tanganku meliuk lentuk berangan menari lagu Selasihku Sayang, hu3x...Dah la mengemas sorang2, tamau la sunyi2 takde bunyi-bunyian ni, rasa macam kat tanah perkuburan jer...Sempat jugak berbalas sms ngan Natrah, juga online Facebook, so multitasking! Settle dalam pukul 6 petang, mandi, solat Asar dan potong mempelam cicah ngan kicap. Pas solat Maghrib n Isyak, ni baru bukak blog tatau nak merepek apa, sambil layan Buletin Utama, Majalah 3 dan jap lagi Cerekarama. Harusla ku tunggu sebab my faveret Awal Ashaari yang berlakon, yeay! Sambil2 tu, dok search internet, pening kepala mana nak pegi bercuti untuk habiskan cuti aku yang berbaki berbelas hari lagi ni...So itu sajalah aktiviti aku hari ini, as orang bujang untuk Melawan Kesepianku, he3x...

Nota Kaki: Aksi gambo di atas adalah di pengaruhi Dato' Aziz Satar dalam Seniman Bujang Lapok, he3x...

2 comments:

  1. BOLEH NG EMAIL x? nak tanya...u pernah keje mcsb kan? ok ke? dia pgl utk interview..so i nk buat research dulu..pls reply my email..tq

    ReplyDelete
  2. Puan Ryme, aah, penah kije MCSB dulu. Bila interbiu? Position per?

    ReplyDelete