Sunday, October 25, 2009

Ahad ku - 25 Oktober 2009.

Salam...

1. Bangun awal tapi tergolek2 berangan dulu atas katil, bestnya tido...He3x...ngaco Che Pi soh dia bangun arh. Baru jer nak sms, uiks, tekejut aku, sms dia plak yang masuk dulu, informed kawan dia Hafiz dah kuar wad PPUM. Oh ya, semalam aku ngekor Che Pi pi visit Hafiz yang kena operate sebab appendiks. Kesian...nampak sangat dia sakit. Masa kitaorang sampai tu, dia baru jer lepas operate, so still tak larat lagi. Dalam menahan kesakitan tu, sempat lagi dia cakap cenggini ngan aku, "Boleh tolong nyanyi satu lagu?" Ceh! Kat sitew jugak ku gelak. Itu citer semalam la. Pagi Ahad ku ni bermula dengan ku menyibuk breakfast nasi dagang gulai ikan aya ngan Che Pi kat Setiawangsa.

2. Lepas breakfast, aku sibuk ngekor Natrah n Iera Pretty ke Jusco AU2. Asalnya aku nak folo derang shopping jer tapi akhirnya aku telah di 'santau angin' dengan terbabas shopping, uwaaaaaa....Abis dalam RM 300 plus jugak la. Hasil tangkapan ku hari ini - 3 pasang dress takat lutut, 2 blouse, 1 skirt, 1 seluar, 1 belt, hik3x...Pastu aku pon tak sure bila ku nak pakai, bley? Baru jer last Wednesday, ku terbabas beli 4 pasang kain ela dan 3 pasang t-shirt Muslimah, hu3x...Semalam plak, 2 pasang tudung kat Kompleks PKNS, gilo! Retail therapy yang sangat di gemari oleh kaum Hawa! Well, walaupun aku tak minum lagi Jusmate 5, tapi size bajuku tadi semuanya still maintain M! Harusla bila amik Jusmate 5, aku pakai XS la kot!

3. Pas lepak2 minum petang kat Old Town, kitaorang gi try eyebrow threading kat Mico. Huh, pedih giler siot, treatment guna benang. Mata aku berair tak henti2 menahan pedih, tubuh keras kejong takut, muahahaha...Kawan aku lagi 2 orang tu, rileks jer. Ye lah, bak kata Iera Pretty, " Ko perawan lagi, sebab tu ko nanges," I like uols nyer statement!

4. Hmm..esok ada makan2 kat department, nak bawak apa ek? Selepas 10 tahun, first taim tadi ku terkial2 buat kastard cocktail, hu3x...Tatau la per rasa sebab dah simpan dalam fridge nak sejukkan. Resepi dah tak baper ingat, so ku redah jer tadi. Ku rasa macam jadik jer, he3x...Aku blaja wat ni 10 tahun dulu masa kat UIA sebab taim tu ada sorang kawan aku minat giler sorang abang senior ni. Abang tu tua 2 tahun dari kitaorang, budak Laws, jeng...jeng...jeng...Kawan aku ni buat kastard cocktail ni kat hostel, masak guna rice cooker, class kan, berusaha bersungguh2 untuk menawan hati abang pojaan! Sempat la ku intai dari tingkap bilik asrama, abang tu datang asrama kitaorang amik bekal tuh. Mana yang balance2 tu, kitaorang yang jadik tukang perabih, biasak arrr, murah rezeki. Tapi kawan aku tu tak bertemu jodoh pon ngan abang tu, masing2 dah kawen dan dah ada anak. Abang ni pada aku memang ensem, figure dia pun ada macam ciri2 charismatic. So tak heran la kalo member aku leh minat kat dia. Masa mula2 derang kawan2 tu, masa kawan aku ni pi umah abang ni (sebab kalo tak silap aku, parents abang ni nak tengok kawan aku, huyo!), aku pun ada la enter frame skali dalam itu wayang gambar, ha3x...Berani btol kawan aku tu kan? Kalo aku, huish, segannya nak gi jumpa parents lelaki yang aku suka nak plak kalo taim tu blom ada apa2. Wey, apa ku melalut citer orang laen ni daaaaa...Aku sebenarnya nak citer pasal kastard cocktail tu jer kan?

Nota Kaki: Gambo kat ateh tu takde kaitan yerk...semata2 perhiasan...

No comments:

Post a Comment