Wednesday, February 17, 2010

Wajah Kesayangan Hamba...

Ingin ku milik kasih
Ayu jelita
Wajah cantik berseri
Sinar cahaya

Sopan santun berbudi
Bergaya sederhana
Halus tutur bahasa
Sungguh mulia

Rambut panjang terurai
Bagai sutera
Hias bunga sekuntum
Tambah jelita

Bibir merah delima
Merdu alun suara
Penambat jiwa nan lara
Rasa bahagia


Pipi pauh dilayang
Alis matanya lentik
Sekali mataku memandang
Hati tertawan


Wajahnya mempersona
Tiada lagi tandingan
Bagai dewi menjelma
Jadi temanku

Datanglah wahai pujaan
Datang padaku
Lukisan wajah kasih
Di ruangan mata

Kalung dirimu sayang
Dengan cinta nan mesra
Wajah kesayangan hamba
Kini ku jumpa

Nota Kaki: Masih dalam mood tahun 70-an...(sampai Yie pun aku dah terdengar dia nyanyi lagu Antara Matamu dan Mataku-Hail Amir n Uji Rashid pagi semalam kat dapur umah mama aku, ha3x...kuat gak pengaruh aku nih...) Sha plak tadi gelak sakan bila terjumpa CD Sharifah Aini dalam kereta aku, ceh! Btw, ku suka lagu Hail Amir ni sebab keseluruhan lirik lagu ni kena betul mendescribe tajuk lagu ni iaitu Wajah Kesayangan Hamba; dari mula sampai habis; walaupun liriknya simple. Macam sweet dengan alunan suara Hail Amir yang memang terkenal zaman tu dengan peranan lelaki playboy, romantik dalam setiap filem lakonannya memberikan mood pada lagu ni. Ada sesaper nak dedicate lagu ni untuk aku tak, ngeh3x...Best kan kalo wajah kita diam2 menjadi kesayangan lelaki pujaan, ke mana pun dia pergi, dia bawa bersama wajah kita dalam ingatan dan hatinya, tak pernah lupa, gitew...Hmmm...kerana aku telah kau pilih, lalu dirimu setia ku kasih, wahhhhh...

No comments:

Post a Comment