Saturday, February 20, 2010

Terima Kasih, Cik...

Salam...

Pagi Ahad ni, masa tengah golek2 berangan atas katil, tup2 jam 7.45 pagi, aku di kejutkan dengan panggilan tepon dari perempuan yang gambarnya kat atas ni, Kak Tinie OCC, he3x...Dia called sebab nak tanya pendapat aku tentang 'satu perkara'. Cakap2 dalam 15 minit, pastu aku sajer sambung borak ngan Kak Tinie (aku called dia balik), sampai dekat nak pukul 9 pagi, ha3x...Hangin jer pompuan ni ngan aku sebab dia nak basuh kain segala. Sorry, akak, salah taik lalat aku bila pot, pet, pot, pet tuh...Oh ya, aku tepek gambo dia kat sini sebab dah janji kat dia nak letak dalam blog aku, so nanti mintak Encik Zul tolong bukak kan untuk ko ek, kak?

Yang sebelah aku tu, ex-boss Kak Tinie, Encik Onn. Dia baru jer menyambut hari lahirnya yang ke 32 tahun Jumaat baru ni, 19 Februari 2010. Dalam kata lain, dia adalah rakan sebaya aku. Ni aku nak citer sikit...Actually, inilah orangnya yang suggest aku suruh buat blog. Sebab masa tu, dia baru blaja wat blog bila dia tender resign ngan company tet....Reasonnya adalah blog ni bley jadik salah satu tool untuk communicate ngan kawan2 selain dari call, sms segala. Kawan2 boleh tahu perkembangan diri kita walaupun lama tak jumpa bila kita update story dalam blog. And aku ingat lagi, dia pernah cakap yang aku ni pandai berkata2, so sesuaila wat blog, ha3x...(aku memang rasa nak ketawa bila ingat balik, bukan aku ni pendiam meh....) Tapi aku amik masa few months gak nak wat blog ni after that conversation, rasanya dalam 3,4 bulan jugak la sebab aku ni buta IT, yeah, rite!

Actually seronok gak bila ada blog ni, bley bercerita walaupun aku bukan good storyteller. Aku rasa blog aku ni huduh jer, sangat simple, takde design canggih2, dan lebih banyak bercerita pasal apa yang aku buat, macam diary sikit2. Aku takde skill dalam penulisan kreatif, aku tak reti nak melontarkan pandangan tentang isu2 politik, ekonomi segala sebab aku bukan analytical, so aku banyak cerita pasal aku jer la; ORANG BUJANG YANG TAKDE LIFE, he3x...Dan aku rasa, takde orang pon nak baca apa yang aku tulis, ha3x...sebab contents tak menarik.

Tapi, semalam, masa chatting ngan kawan lama masa study kat UIA, si Farah Nini, surprised aku bila dia ada mentioned yang dia tau pasal blog aku. Aku tanya, camner dia leh jumpa blog aku. Kalo tak silap, dia search pasal member kitaorang kot, tup2 appeared link blog aku. Yang aku tak tahan, bila Farah kata aku pandai mengarang, rasa terhibur gak bila baca (maybe thru info yang aku shared untuk certain activities kot...). He3x...btw, thanks Cik Farah! And Thanks to Encik Onn gak sebab dia yang suggest aku soh wat blog ni. Juga pada yang lenlain, macam Cik Nowwa, Cik Seroja, etc yang blog kowang selalu jadi rujukan aku masa memula dulu, he3x...

Nota Kaki: Saya sayang kawan-kawan saya...

1 comment: