Monday, February 8, 2010

Salah Taik Lalat Saya...

Salam...

Ku baru balik dari tahlil umah member aku kat Bandar Tun Razak, Cheras. Al- Fatihah untuk arwah ayahnya yang telah kembali ke rahmatullah tengahari tadi sebab kanser. Ku dapat sms pasal berita ni dari salah sorang kawan rapat aku, Shahril. Then, aku sms geng2 pulau yang lain. Kitaorang ramai2 gi ziarah lepas Maghrib tadi.

Hmm...abis tahlil, makan2 sikit, pastu kitaorang borak2 sesama geng pompuan, dalam 4 orang. Kitaorang borak kontrol2 gak sebab yer lah, kat umah orang kan, pastu baru pas tahlil plaks tu. Tu pon terbabas tak dapat nak tahan ketawa bila Mahera shared satu cerita kelakar gilo pasal Abang Nazim, hu3x...Ko memang tak senonoh, bro!

Then, citer2 pasal hal lain termasuk pasal future plan aku, chewah. Aku citer la yang kalo kot tetiba ada rezeki nak berkeluarga dalam waktu terdekat ni, ku tak kisah jer nak dok akap. " area Shah Alam; macam area Alam Megah or Putra Heights sebab sesuai untuk family. Ada sekolah dekat, environment pon cool. Bla...bla...bla...bla...bla...bla...bla...aku pon merepek la sekali yang aku plan nak bertunang tahun ni sebab cuti raya aku tahun ni 11 hari, lama tu weh! Tetiba aku dengar ada orang tua gelak kecik kat tepi aku...Aku mengalihkan pandangan ke sebelah kanan, dan terpandang muka mak kawan aku tu tengah gelak dengar citer aku! Aiyo...malu seyyyy...Dah la arwah suami dai baru jer meninggal, aku plak gi wat qaypo kat sitew. Panas jer pipi aku...Terus aku cakap, "Sorry, makcik..." Dia kata, "Eh, takper..." Hopefully dia tak kecik ati la kan...sebab bila dia ketawa tu pon nampak tak di buat2, kira bukan salah aku la kan? Ni semua salah taik lalat kat tengah bibir aku ni taw!

Harusla masa nak balik tadi, aku salam, cium tangan dia n said. "Mintak maaf ek makcik sebab saya bising2 tadi..." Lagi sekali, she replied, "Eh, tak apa..." sambil ketawa tengok aku sekali lagi...Huuuuuu...malu betol! Nampak sangat aku ni kategori 'menantu reject' kan??? Oh ya, aku kalo excited jumpa kawan, memang muka aku mcam dalam gambo atas tu jugak! Teruja jer!

Nota Kaki: Tu muka excited dapat baju baru, mama aku beli kat Pasar Besar Machang. Terus mandi, amik gambo pakai baju baru taim Maghrib, bley? Lokasi: Umah arwah nenek kat Kampung Raja, Machang.

No comments:

Post a Comment