Wednesday, January 6, 2010

Rezeki MC...

Salam...

Tetiba aku rasa mood gediks nak kawen bila tengok profile pic kawan skolah aku ni dalam Facebook, muahahahaha...Dah la last Sunday, mama ku tepon adik aku, Yie nak wish besday, tup2 tanya soklan cenggini kat adik aku, " Zizie dah kawen ngan Dato', Along hang bila lagi?" Adeh...adeh...Tapi ku memang suspect ku bakal 'mengikat' tahun 2010 ni, wawawawa...(statement artis mahal sangat kan!!!) Takdelah, ku gurau2 jer, usik mengusik kan bawa bahagia...Kawan skolah aku ni dah kawen lama dah, penghujung tahun 2006. Masa tu ramai gak kawan2 kitaorang turun Kuala Kangsar termasuk yang kat KL (termasuk la aku yang rajin pi kenduri, pantang di jemput!)

Ok, itu citer pasal cover story entry kali ni...Actually, ku baru balik kerja ni, sampai umah tadi dalam pukul 9.30 malam. Sekitar jam 10 malam tadi, tetiba ku dapat sms. Tekezut seyyy....ku dapat offer wat 2 job as pengacara majlis. Satu tu bulan Mei ni, untuk Mesyuarat Agung Felcra kat Hotel Vistana, KL (solo) dan lagi satu 10 October nanti, untuk satu majlis perkahwinan kat Kem Sungai Besi (partner). Tapi ku tak kasik confirmation lagi ngan orang tu sebab nak check schedule dulu. Sebab tahun ni, kat company baru ni ku akan sibuk sepanjang tahun rasanya; macam2 company event selain dari kerja2 rutin.

Alhamdullillah, so far segala2 nya berjalan dengan baik. Minggu lepas, 31 Dec 2009, first taim aku di appointed jadik MC untuk Appreciation Dinner Long Service, Zero MC n Best Employee Award untuk company aku, walaupun masa tu ku baru 2 minggu start kerja. Rasa seronok sebab dapat positif feedback dari kebanyakan yang hadir. "Suara Kak Mirza sedap la...intonasi bagus...", "Awak baca macam baca berita RTM", "Mirza nampak rileks jer, tak gugup pun...","Sedap sangat pantun awak...", etc...Hu3x...setakat ada teks yang ku prepare sendiri, dalam Bahasa Melayu plak tu, rasanya ku ok kot, cuma masih kurang pendedahan. Dan ada one of Board of Directors tanya kat somebody pasal aku, "Saper budak tu?" Yer la, maybe sebelum ni dia tak pernah tengok aku kan, budak baru belajar. Abis event, masa on the way balik KL, sekitar jam 11.20 malam, my HOD forwardkan sms dari our CEO " Dear Team: The tonight event were very good and nicely manage. Good job and well done. Thank you very much and have a good weekend". Huh, kitoarang committee yang organize terasa sangat di hargai! Pada diri ku sendiri, masih banyak lagi kelemahan diri yang perlu di perbaiki, insya Allah.

Nota Kaki: Bila hati mula retak...jiwa kosong tanpa ada rasa...

No comments:

Post a Comment